divendres, 15 de gener del 2010

Titulars i obertura Informatiu 15 gener 2010

Obertura
- "Déu ho ha volgut i jo ho accepto. Sempre he estat a disponibilitat seva i no puc tirar-me pas enrere ara, tot i que em costi entendre-ho". (...) "Marxo conformat, tranquil i serè, però amb l’ànima corpresa per totes les persones estimades que deixo".
- "Sé que avui també marxa un alcalde de Solsona. No ha estat mai per a mi un objectiu ser-ho, era més aviat com una disponibilitat que sentia. I us puc dir que bé ha valgut la pena". (...) He procurat tenir un marcat sentit institucional del càrrec, i ser l’alcalde de tots els solsonins i solsonines; alhora que he procurat ser just i atendre tothom per igual. De tota manera, em dec haver pogut equivocar a voltes, i és per això, que voldria demanar disculpes si algú en algun moment s’ha trobat desatès o decebut. En fi, m’he sentit molt orgullós de poder ser alcalde de la ciutat que tan estimo, i ho he intentat fer tan bé com he sabut. Sempre m’he sentit, malgrat les normals discrepàncies, apreciat i respectat, fet que valoro molt. Us demano, si us plau, consideració i comprensió pel govern municipal".
- "Ser i fer de pagès ha estat la meva vida. I vull reivindicar la necessitat que té al societat de demostrar, amb fets més que amb paraules, que la nostra activitat és imprescindible, però que, a l’ensems, la gent que vivim al camp no podem ser uns ploramiques eterns, sinó uns innovadors i renovadors constants".
- "Ser cristià i ser català són dos fets que m’han marcat profundament en la vida".
- "Us encoratjo a seguir treballant per tal de poder arribar a la plena sobirania nacional, fruit d’una majoria democràtica que l’avali". (...) "En aquests moments, gosaria demanar a la societat una mica més de confiança i de comprensió en la classe política catalana. Ja sé que passa el que passa, però també és cert que hi ha molta gent que s’hi dedica de manera correctíssima i pensant només en el bé de tots. No siguem injustos posant tothom al mateix sac. I a la classe política li demanaria més generositat i molta obertura de mires. Si us plau, parem un moment, recapacitem i adonem-nos que la nostra desunió és, alhora, la nostra més gran feblesa".
- "I la meva pobra i estimada Església! Tan còmoda a Roma i tan desubicada a la cova de Betlem! Aquesta jerarquia tan allunyada del Concili Vaticà II, i alhora tan recelosament garant d’allò que hauria de ser secundari. Tan satisfeta fent celebracions amb reminiscències del passat dins engalanats temples, i tan absent en la seva principal missió evangèlica, la de pedres enfora, allà on aplicar i viure-hi la fe i la donació agafa tot el seu sentit de ser cristià. Com me n’he sentit de prop sempre de la gent senzilla que treballa per les seves parròquies, de la gent que per amor a Crist es dóna de manera humil i gens sorollosa".
- "Tot anirà a millor, ja ho veureu. El mal sempre fa molt soroll, al contrari del bé, que és silenciós. Però hi ha molta bondat encara en molta gent per capgirar moltes coses i poders. Segur. Bé, me’n vaig, si m’hi vol, amb el Fill del fuster de Natzaret, el meu guia en aquesta vida terrenal.
Aquí, a propet de la Mare de Déu del Claustre, us dic adéu.
Déu ho ha volgut i jo ho accepto, i li demano que us ajudi a acceptar-ho a vosaltres.
Al cel ens puguem retrobar tots plegats. M’enduc tot el vostre amor i tot el vostre afecte dins el calaixet del meu cor"!

Amb aquests fragments de la carta de comiat de l’alcalde, Xavier Jounou, obrim l’Informatiu de la setmana, que també us parlarà de les qüestions que us avancem en els titulars.
Titulars
· Glòria Domíngez és presentada com a nova directora del Centre Tecnològic. Entre els projectes més imminents, hi ha la rehabilitació de l’antic seminari i el suport a l’activitat productiva i empresarial.
· El Consell Comarcal crea un segell de qualitat per als productes autòctons del Solsonès. S’obrirà un establiment per vendre’ls a l’antiga botiga de Cal Musiquet.
· Sant Llorenç i alguns nuclis de Riner i La Molsosa ja només reben senyal de televisió digital terrestre. Aquestes zones entren dins de la segona fase de l’apagada analògica.
· En esports, destaquem una nova victòria del Bar Castell, en aquest cas, de la supercopa comarcal disputada dissabte passat. A banda d’això, repassem el calendari de competicions d’aquest cap de setmana.
· La majoria de convocatòries culturals previstes per aquest cap de setmana han quedat anul·lades per la mort de l’alcalde. Malgrat això, la festa de Sant Antoni Abat manté alguns dels seus actes. Us els detallem a l’agenda cultural.
Podeu escoltar l'Informatiu complet aquí